dnes je pátek 3. února 2023 Výstavní síně RG 19. ledna–2. dubna 2023 vernisáž 19. ledna 2023 v 16.00 h Viktor Sýkora - Vědecká fotografie
 Viktor Sýkora vášnivý fotograf, opustil scénu zobrazování lidského světa. Jeho snímky architektury, portréty, výjevy z ulice, divadelní fotografie z inscenací dosáhly jak technicky, tak výrazově slušné úrovně. Zjistil však, že lidé se stylizují, jakoby zastírali svou skutečnou povahu. Je možné popsat obrazově organizaci práce, fungovaní nádraží, ale proniknout do podstaty lidské existence je úkol na dlouhý běh. I když lidé jsou vlastně stejní a jejich život, v mnoha generacích opakovaný, má známé varianty. Byl překvapen, když položil do zorného pole elektronického mikroskopu různá semínka rostlin, jak jsou rozličná a jakou mají fotogenii. A protože se semínka neumí tvářit jako lidé, dodal jim výraz světlem a barvou.
Výstavní síň na radnici 12. ledna–19. února 2023 vernisáž 12. ledna 2023 v 16.00 h Peter Erbák - Zapomenuté světlo
 Peter Erbák, fotograf amatér, bez výtvarného vzdělání, povoláním lékař.
Nová síň pod Vysokou bránou 15. prosince–5. února 2023 vernisáž 15. prosince 2022 v 17.00 h Jakub Sýkora - Proměnlivá situace
 PROMĚNLIVÁ SITUACE Jakub Sýkora (1984) ve své malířské tvorbě spojuje zkušenosti dvou odlišných vizuálních světů, v nichž se dlouhodobě autorsky pohybuje. Systematizovaná, racionální vizualita počítačového světa se tu potkává s intuitivní malířskou citlivostí a přirozenou hravostí. Autor rozkrývá a tematizuje samotný proces vznikání obrazu, to jak se na základě vstupních „dat“ může na plátně tvarovat a formátovat. Zajímá se o to, co všechno se může obrazem v době postinformační a digitální vlastně stát. Klade si otázky spojené se skladebností díla, stejně jako s proměnou této „skladebnosti“ v době křížení různých výrazových médií, vizuality a informatiky. Čím tato „skladebnost“ vlastně je a co všechno unese, když se zredukuje na základní nosný princip? Když se obnaží logika její vnitřní anatomie a překóduje se její funkcionalita? Autor, inspirující se jazykem vizuální komunikace, se často vyjadřuje v tematických řadách, které ve formálních posunech a variantách rozvíjejí předem zvolenou „situaci“, jež se neustále proměňuje, neboť se sama stává malíři výzvou k proměně.
|