Rabasova galerie v Rakovníku Heroldova síň 12. března 1998 v 19.30 h
| Jan Škrdlík – violoncello Barbara Maria Willi (SRN) – cembalo Karl Friedrich Abel (1725–1787) – Sonáta e moll pro violoncello a cembalo (Moderato, Adagio, Menuetto) Jean Henry d’Anglebert (1635–1691) – Španělská follia pro cembalo sólo (Prelude, Allemande, Courante I, Courante II, Sarabande, Gigue) Antonio Vivaldi (1678–1741) – Sonáta pro violoncello a cembalo č. 2 F dur (Largo, Allegro, Largo, Allegro) Johann Sebastian Bach (1681–1750) – Sonáta pro violoncello a obligátní cembalo g moll BWV 1029 (Vivace, Adagio, Allegro)
Jan Škrdlík je znám posluchačům jako člen Wallingerova kvarteta ve většině států Evropy a Severní Ameriky. Jako sólista se představil ve Španělsku, Německu, Rakousku, Belgii, Holandsku… Jedná se o umělce, který svůj život zaměřil výhradně na komorní a sólové vystupování, kterých má v současné době za sebou už mnoho set. Jeho umělěcký záběr v této oblasti je velmi široký. Sahá do autentických dobových stylů až po tradiční českou romantickou a neoromantickou expresivní školu. Vedle toho je nositelem řady ocenění. (Prémie Českého hudebního fondu za propagaci českých děl v zahraničí, laureát soutěže O cenu Beethovenova Hradce). Studoval u B. Havlíka, J. Chuchra, D. Veise a mezinárodní zkušenosti získal ve třídě vynikajícího španělského virtuoza Luise Clareta v Barceloně. Jako člen barokního tria holandského houslisty A. Rose přináší jako první vlivy historicky poučené interpretace mezi brněnské violoncellisty. Holandský kritik Rinus Groot jeho hru charakterizuje slovy: „Hraje s velkou lehkostí a přitom už jediným tónem vytvoří to správné hudební napětí. Jeho umělecká duše je utvořena z ušlechtilého materiálu stejně jako jeho nástroj A. E. Homolka 1842.“ (23. 10. 1995, Muziek, Haarlem). Barbara Maria Willi patří k mladé progresivní generaci německých cembalistů, avšak díky tomu, že před několika lety založila s podporou německé státní organizace DAAD svou třídu na brněnské Janáčkově akademii múzických umění, stává se poslední dobou významnou osobou i v českém hudebním životě, kde se s ní můžeme setkat jak v rozhlase a televizi, tak přímo i na koncertním pódiu. Tato umělkyně se nespokojila pouze s tím, že ke svému zaměření – provádění autentických předromantických stylů na nejrůznější klávesové nástroje – získala patřičné technické vybavení i praktické zkušenosti na školách v Německu, Francii a Rakousku, kde studovala u profesorů zvučných jmen jako Stanislav Heller a Kenneth Gilbert, ale šla ve svém studiu mnohem dál. Připojila ke svému hlavnímu oboru ještě obor dirigování, kompozice, latinské filologie, barokního tance a hry continuo. Jako hráčka continua je také vyhledávaná sólisty i soubory. Je členkou souboru Ensamble Découvertes a spolupracuje s organizacemi jako Radio France, SWF, Westdeutscher Rundfunk, Český rozhlas… Kritika u Barbary Willi hodnotí nástrojovou virtuozitu, která však nezastírá druhou stránku její osobnosti: vyváženost, rozlišení stylů i hlubokou odbornou fundovanost. Předprodej vstupenek v pokladně Rabasovy galerie Vstupné 60 Kč (studenti 50 Kč)
|