|
| |||||
kostel sv. Bartoloměje 28. září 2014 v 19.00 h ![]() Rakovnický komorní orchestr ![]() Magistrae Raconenses ![]() Karlovarský pěvecký sbor ![]() Petra Perla-Notová ![]() Michaela Kapustová ![]() Jan Rezek | Petra Perla-Notová – soprán Michaela Kapustová – mezzosoprán Rakovnický komorní orchestr Karlovarský pěvecký sbor Jan Rezek – dirigent
František Xaver Brixi – Varhanní koncert (Allegro moderato, Adagio, Allegro assai) Petra Perla-Nôtová – soprán Studium operního zpěvu absolvovala na VŠMU v Bratislavě u prof. V.Stracenské. Vokálně dále spolupracovala na kurzech u prof. J. Nesterenka, prof. E. Bláhové a L. Baricové. Ještě během studia byla oceněna v rakouské soutěži Sommer-akademie 2. místem a v Mezinárodní pěvecké soutěži M. Š. Trnavského 3. místem. V současné době studuje u americké sopranistky Nancy Henninger. Po ukončení školy v r. 2001 byla angažována v SND Bratislava, kde debutovala v roli Anniny – Noc v Benátkách v režii L. Vaculíka. Publiku se dále představila v Mozartovských rolích jako Papagena a později jako Pamina v Die Zauberflöte, Zerlina v Don Giovannim v režii J. Bednárika, který ji poté obsadil do role Clorindy v La Cenerentola. O rok později se s velkým úspěchem představila opět v jeho režii jako Marie v La fille du Regiment. Tentýž rok spolupracovala s režisérkou Z. Gilhus na barokní opeře Alcina, kde ztvárnila titulní roli. Dále se představila jako Musetta v La Bohéme, Oscar v Un Ballo di Maschera, Niece v Peter Grimes, Esmeralda v Prodané nevěstě, První žínka v Rusalce atd. V roce 2002 byla obsazena do role Sophie v opeře Werther v Divadle J. K. Tyla v Plzni. V režii bratří Formanů se r. 2003 poprvé představuje pražskému publiku jako Felicie v La Belle et la Bête. V pražském Národním divadle následně hostuje v rolích jako Esmeralda v Prodané nevěstě a Jano v Její pastorkyni v režiích J. Nekvasila. Od roku 2006 přijímá nabídku angažmá v Národním divadle Praha, kde se s velkým ohlasem představuje v roli Noriny v Don Pasquale. Následuje turné po Japonsku jako Susanna v Le nozze di Figaro. Poté přicházejí další role – Lénio v Řeckých pašijích, Barče v Hubičce, Musetta v La Bohéme. Roli Servilie ztvárnila v úspěšné inscenaci La clemenza di Tito, kterou režírovali slavní Ursel a Karl-Ernst Herrmannovi. V roce 2010 nově nastudovala roli Paminy v inscenaci Die Zauberflöte pro DJKT Plzeň, s touto rolí též vystupuje i ve Státní opeře Praha. Pro divadlo DJKT Plzeň v roce 2011 nastudovala roli Gildy v inscenaci Rigoletto slavného kontroverzního maďarského režiséra Róberta Alföldi. V tomto roce také nastudovala pro Národní divadlo Brno roli Susanny v inscenaci Le nozze di Figaro pod vedením režisérky Annette Jahns a dirigenta Caspara Richtera. Pro Slovenské národní divadlo v Bratislavě ztvárnila v operetě Die Fledermaus roli Rosalindy. V roce 2012 nově nastudovala roli Adiny v L´elisir d´amore a zazářila i jako Gilda na vyhlášeném Mezinárodním hudebním festivalu Český Krumlov. V lednu 2013 hostovala s Národním divadlem Praha na turné po Japonsku jako Susanna v inscenaci Le nozze di Figaro. V květnu 2013 excelovala v premiéře opery Rigoletto v roli Gildy v Košickém státním divadle a na podzim pak ve stejné roli ve Slovenském národním divadle, tentokrát pod taktovkou Friedricha Haidera. Začátkem roku 2014 se představila v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích jako Micaela v opeře Carmen. Její rozsáhlá koncertní činnost ji zavedla do Rakouska, Německa, Švýcarska, Itálie, České republiky, Maďarska, Slovenska. Spolupracovala s významnými dirigenty, jakými jsou Asher Fish, Jiří Bělohlávek, Heiko Mathias Förster, Mario de Rose, Alessandro De Marchi, Oliver Dohnányi, Jiří Kout, Jaroslav Kyzlink, Peter Feranec a další. Z diskografie lze připomenout zejména nahrávku soundtracku k filmu The Magic Flute pro kanadskou Sullivan Home Entertainment. Michaela Kapustová – mezzosoprán Mezzosopranistka Michaela Kapustová, sólistka Národního divadla v Praze, narozená v Brně, je absolventkou Pražské konzervatoře ze třídy prof. Yvony Škvárové. Největšího ocenění dosáhla na podzim r. 2009 na Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech, a to hned v několika kategoriích. V oboru opera získala 3. cenu a v oboru píseň taktéž 3. cenu. Dále pak obdržela Cenu Společnosti Antonína Dvořáka za nejlepší interpretaci písně A. Dvořáka – Dejte klec jestřábu a Zvláštní cenu Divadla J. K. Tyla v Plzni. Rovněž se stala laureátkou mezinárodní soutěže o Cenu Leoše Janáčka (EMCY), obdržela 1. cenu na Soutěžní přehlídce konzervatoří České republiky v Pardubicích a 1. cenu na Mezinárodní soutěži Pražský pěvec. Už za studií se účastnila mistrovských kurzů u Petera Dvorského v Jaroměřicích nad Rokytnou a byla vybrána na sérii koncertů pořádaných JHD pro nejlepší účastníky Burzy mladých zpěváků. V divadle debutovala rolí Rosiny v Lazebníku sevillském v Divadle J. K. Tyla v Plzni a poté následovaly další role – v Národním divadle Brno, v Národním divadle v Praze, v Jihočeském divadle České Budějovice a v divadle v Ostravě. Absolvovala také řadu koncertních vystoupení např. s PKF – Prague Philharmonia, Plzeňskou filharmonií, Komorní filharmonií České Budějovice a také s Talichovým komorním orchestrem. Vystoupila též na slavnostním zahajovacím koncertě ke 200. výročí založení Pražské konzervatoře v Rudolfinu a podnikla též úspěšné pěvecké turné po Itálii. Za rok 2010 byla nominována na cenu Thalie za mimořádný jevištní výkon v roli Angeliny v opeře La Cenerentolla v divadle Brno. V roce 2012 úspěšně absolvovala turné ve Velké Británii v rámci Glyndebourne on Tour 2012 v roli druhé žínky. S Národním divadlem v Praze vystoupila v lednu 2013 na japonském turné v inscenaci Figarovy svatby v roli Cherubina. Rakovnický komorní orchestr (RKO) Původně byl založen v 60. letech panem O. Pihrtem po rozdělení Rakovnické opery na jednotlivé soubory (orchestr, sbor, činohra). V 70. letech po odchodu dirigenta jej vedl 8 let dirigent Radim Smýkal. V 80. letech obnovil činnost orchestru jako amatérského tělesa učitel hudební školy dirigent Petr Suchomel a orchestr se jmenoval Heroldův komorní orchestr. Jeho členy byli učitelé ZUŠ, nejlepší žáci a bývalí žáci hudební školy. Postupně přicházeli do orchestru další hráči z Kladna, Krušovic, Roztok, Nového Strašecí. Na podzim r. 1991 byl založen Rakovnický komorní orchestr a uměleckým vedoucím se stal profesor Jaroslav Čech. Od r. 1994 jej vedl opět pan Radim Smýkal, tehdejší ředitel Základní umělecké školy v Rakovníku, a to až do své smrti. Krátce u orchestru působil jako dirigent i Miloš Bok. V současnosti orchestr vede dirigent Jan Rezek. RKO se zabývá především barokní hudbou, ale stejně tak i moderní hudbou (Hradecký, Laburda) a nebojí se ani úprav oblíbených klasických nebo současných skladeb (C. Saint-Saens, Morricone atd.) Karlovarský pěvecký sbor (KPS) byl založen v roce 1961 nově jmenovaným dirigentem Karlovarského symfonického orchestru Josefem Herclem. Ten stál v jeho čele plných 30 let. Cíleně orientoval sbor na spolupráci s orchestrem a postupně nastudoval řadu náročných titulů českých i světových klasiků – díla kantátová, oratorní, mše a samozřejmě i skladby soudobých skladatelů. Po Josefu Herclovi převzali vedení sboru postupně Zdeněk Janda, dirigent KSO (1986–1994), prof. Jiří Štrunc, hudební pedagog a dlouholetý sbormistr Dívčího pěveckého sboru při SPgŠ (1994–2001), Miloš Bok, skladatel, varhaník, pedagog (2002–2011), Andrea Plachá (2012). Od ledna 2013 je sbormistrem Jan Rezek. KPS spolupracuje i s dalšími symfonickými orchestry a pěveckými sbory, stejně jako se sólisty našich předních operních scén. Ročně připraví na tři desítky koncertů, včetně nejžádanější České mše vánoční Jakuba Jana Ryby. Sbor mnohokrát úspěšně reprezentoval českou hudbu a sborový zpěv také v zahraničí (Německo, Francie, Rakousko, Dánsko, Lotyšsko aj.) Jan Rezek – dirigent (*1982), karlovarský rodák se hudbě věnuje již od svých 6 let, kdy se začal učit na violoncello. Záhy začal koncertovat doma i v zahraničí. Obor violoncello vystudoval na Pražské konzervatoři u prof. Vladana Kočího. Po úspěšném absolvování studia violoncella pokračoval studiem dirigování. To absolvoval ve třídě prof. Hynka Farkače. Byl zakládajícím členem komorního orchestru Quattro, hostoval nebo byl členem v různých orchestrech (KSO, Česká studentská filharmonie, Solisti di Praga, Česká komorní filharmonie a další). Stále aktivně koncertuje a věnuje se především hře komorní a orchestrální, příležitostně i sólové. Nahrával pro Český rozhlas i pro Českou televizi. Již během studia dirigování vedl symfonické orchestry, sbory i komorní tělesa (Pražský filmový orchestr, komorní ženský sbor Charmoné, Rakovnický komorní orchestr a další). Pražský filmový orchestr vedl 2 roky jako šéfdirigent, během této doby získal například zlatou cenu na soutěžním festivalu Young Prague, řídil zahajovací koncert na mezinárodním filmovém festivalu Febiofest ad. Absolvoval několikrát mistrovské kurzy v Brněnském městském divadle. V roce 2012 založil Rock chamber orchestra, jehož první koncert byl 3. 3. 2012 při jeho absolventském vystoupení. Po dokončení studií získal místo dirigenta v Plzeňském divadle J. K. Tyla v souboru operety a muzikálu, kde nastudoval díla Růže z Argentiny a Footloos. Kromě orchestrů se i nadále věnuje sbormistrovské činnosti. Od roku 2013 je sbormistrem Karlovarského pěveckého sboru. Dále řídí Sbor Prvního českého gymnázia v Karlovýcg Varech. Spolupracuje i s dalšími hudebními tělesy a sbory. Koncertuje doma i v zahraničí (Anglie, Německo, Polsko, Rakousko, Kypr, Lotyšsko, Lucembursko, Belgie, Francie, Švýcarsko a další). | |||||
![]() |