RABASOVA GALERIE RAKOVNÍK641
Marie Fajtová – mezzosoprán, Lenka Navrátilová – klavír
Heroldova síň
12. března 2015 v 19.30 h
Marie Fajtová – mezzosoprán
Lenka Navrátilová – klavír

  Program:  
Robert Schumann – Frauenliebe und Leben
Richard Strauss – Heimkehr, op.15, no. 5, Morgen, op. 27, no. 4, Befreit, op. 39, no. 4, Zueignung, op. 10, no. 1, Die Nacht, op. 10, no. 3, Allerseelen, op. 10, no. 8
Antonín Dvořák – V národním tónu op. 73

Lenka Navrátilová
     Studovala na konzervatoři v Teplicích obory hra na klavír a hra na cembalo a na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy obor sbormistrovství chrámové hudby.
     Po absolutoriu na teplické konzervatoři působila od roku 1984 na stejné škole jako profesorka pěvecké korepetice.
     V roce 1987 přešla do Prahy do souboru Komorní opery jako korepetitorka a cembalistka. V sezoně 1988/89 působila také v operním souboru tehdejšího Smetanova divadla.
     Od začátku devadesátých let se datuje klavírní spolupráce s Pražským filharmonickým sborem, která trvá dodnes.
     V září roku 2000 se zároveň stává profesorkou korepetice na pěveckém oddělení Pražské konzervatoře.
     
     
Marie Fajtová
     přední česká sopranistka, sólistka opery Národního divadla v Praze, představitelka nové mladé nastupující generace operních pěvců. Původně vystudovala klavír na Pražské konzervatoři, od svých dvaceti let se však věnuje opernímu zpěvu a to pod vedením prof. Jiřího Kotouče a americké sopranistky Nancy Henninger. V roce 2004 se stala finalistkou Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka, kde dostala cenu Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK. V roce 2008 získala prestižní Hlavní cenu v Mezinárodní pěvecké soutěži Barbary Hendricks ve Štrasburku.
     V sezoně 2005/2006 byla členkou Divadla J. K. Tyla v Plzni, kde ztvárnila především role Noriny (Donizetti – Don Pasquale) a Fiordiligi (Mozart – Cosi fan tutte). Od sezony 2006/2007 je sólistkou opery Národního divadla v Praze. Zde k již nastudovaným úlohám přidala další významné role světového operního repertoáru: Violettu (Verdi – La traviata), Adinu (Donizetti – Nápoj lásky), Antonii (Offenbach – Hoffmannovy povídky) Donnu Elvíru a Donnu Annu (Mozart – Don Giovanni), Susannu (Mozart – Le nozze di Figaro), Paminu (Mozart – Die Zauberflöte) aj. Na scéně Národního divadla vystoupila i v českých operních dílech, např. jako Barče ve Smetanově Hubičce, Esmeralda v Prodané nevěstě, nebo Despinio v Řeckých pašijích B. Martinů. Hostuje i na dalších českých scénách, a to ve Státní opeře Praha, v Národním divadle Brno, v NDM Ostrava, v Českých Budějovicích, ve SND Bratislava.
     Zahraničnímu opernímu publiku se s úspěchem představila v rolích Susanny a Paminy na turné v Japonsku, jako Violetta vystupovala v německém Regensburgu a Mannheimu. V lednu 2010 debutovala ve Finské národní opeře v roli Markétky v Gounodově Faustu. Ve francouzském Caen, Rennes, v Lucemburku a v L’Opéra Royal de Versailles ztvárnila roli Armidy v opeře Rinaldo (Händel).
     Koncertně vystupuje mj. s Českou filharmonií, PKF, PKO, Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK a dalšími. Z významných dirigentů, s nimiž spolupracovala, lze jmenovat Jiřího Bělohlávka, Jiřího Kouta, Ashera Fishe, Michela Schwierczewského, Ondreje Lenárda, Charlese Olivieri Munroeho nebo Enrica Dovica a Kari Tikka.. Koncertovala v mnoha evropských zemích (např. Španělsko, Polsko, Německo, Holandsko, Francie), v Japonsku, Vietnamu, Taiwanu, Bruneji, Koreji, Malaysii, Thaisku.
     Významnou součást jejího uměleckého působení tvoří barokní hudba, především ve spolupráci se soubory Capella Regia Praha, Collegium Marianum, Collegium 1704 a Camerata Nova. V rámci Mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro 2004 vystupovala jako Primislao v barokním pasticciu Praga nascente da Libussa e Primislao. V roce 2006 vytvořila titulní roli v Händelově opeře Alcina pro festival ve Valticích a na Mezinárodním hudebním festivalu v Českém Krumlově zpívala Serpinu v La serva padrona. Dále vystoupila jako Angelica (Vivaldi – Orlando furioso) a Agenore (Bononcini – Astarto).