Sýrie 2002 – zemì a lidé fotografie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rabasova galerie RakovnÃk Výstavnà sÃò na radnici 3. dubna–8. kvìtna 2003 vernisáž 3. dubna 2003 v 16.00 h Velkomìsto po ránu, Aleppo, 2002 Modlitba, Damascus, 2002 Zvonkohra, Aleppo, 2002 ZamìstnánÃ, Deir ez Zoir, 2002 | Sýrie Â…zemì vìèného slunce, nepoøádku, odpadkù a neuvìøitelného „bordelu“; krásných starobylých a starovìkých památek (rekonstruovaných ovšem vìtšinou s velkým diletantismem); zemì plná neskuteènì barevnì vyzdobených automobilù a jÃzdnÃch kol, plná leštièù bot a prodavaèù èehokoli; dlouhých hábitù, „arafatošátkù“ a burek, krásných i kýèovitých voòavých shish; zemì vskutku bizarnÃch staveb a rodinných „domù“ èi pøÃstøešÃ, neuvìøitelnì silných a sladkých èerných èajù; ochotných a velice pøátelských lidÃ, ale také tìch, co by z vás – jakožto rozenà obchodnÃci samozøejmì – vymáèkli poslednà vindru; zemì, kde auta pøi zaøazenà zpáteèky vyhrávajà Lambadu a v pùl tøetà ráno Vás mohou pøivést k šÃlenstvÃ; kde tuzemská balená voda nemá tìsnicà uzávìr, kde mÃt dlouhé vlasy je pøinejmenšÃm neobvyklé (vÃm o èem mluvÃm) a psát zprava do leva naopak úplnì normálnÃ; zemì kde ten pravý život zaèÃná teprve po setmìnà (ne-li po pùlnoci) a pøÃliš pracovat rovná se bláznovstvÃ; zemì kde vidìt patnáctkrát za den „škodovku“ je naprosto bìžné a vidìt ji desetkrát s nástavbou nebo domácà úpravou, kterou jste nikdy pøedtÃm nevidìli (a to dokonce ani tady) je také naprosto bìžnou záležitostÃÂ… Milan Hoøejšà Narodil se 23. 3. 1980 v RakovnÃku. ÂŽije stejnì jako jeho rodina v Lánech. Tady vychodil základnà školu Ch. G. Masarykové. Výtvarné zájmy ho pøivedly na Støednà umìleckoprùmyslovou školu v Praze 3 na ÂŽižkovì, kde studoval obor Nábytkáøstvà pod vedenÃm Ing. Jany Schusterové. V souèasné dobì se zabývá navrhovánÃm a realizacà interiérù i solitérnÃho nábytku. Studoval obor Pozemnà stavby a architektura na Stavebnà fakultì ÈVUT v Praze, studium ale po roce ukonèil a odcestoval na Støednà východ, kde pùl roku pracoval v Izraeli. Fotografià se zaèal zabývat ve svých osmnácti letech a je ryzÃm amatérem. Základnà „øemeslné“ pouèenà našel u slánského fotografa Pavla Vychodila. Vzhledem k tomu, že tÃhne spÚe k dokumentárnà a portrétnà tvorbì než k fotografii výtvarné, lÃbà se mu práce Josefa Koudelky, Pavola Breiera, Jana ŠibÃka, lánského rodáka Karla Kestnera, Pavla Štechy nebo Tona Stana. Fotografické problémy konzultuje se svými vrstevnÃky z rùzných umìleckých oborù. Ve výstavnà galerii SUPŠ v Praze 3 probìhla v øÃjnu 2002 jeho prvnà samostatná výstava.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||